DSV trekt aan 't langste eind

Meterik 1 (zon)

Jordi van Rens
Gijs van Rengs
Bram Litjens
Cas Janssen
Bjorn Cuppen
Bart Houben
Brent la Crois
Dirk van Rengs
Rens Aerts
Giel Vullings

4e klasse F

5 maart 2023 14:30

P.M.J. Peerenboom

Eén van de vaste supporters van DSV gaf een goede samenvatting van de wedstrijd: in een gelijk opgaande wedstrijd trok DSV uiteindelijk aan het langste eind.

De 3 punten bleven na 90 minuten in Sint Anthonis. Als een van de teams recht had op de overwinning was het DSV maar veel verschil was er niet te bekennen tussen Meterik en DSV.

Meterik begon fel en agressief aan de wedstrijd. Voor hen was deze wedstrijd waarschijnlijk een van de laatste kansen om nog mee te spelen om het kampioenschap in deze klasse. Meterik had het beste van het spel in het eerste half uur, zonder dat ze tot echt uitgespeelde kansen kwamen. De DSV-defensie lijkt de laatste weken wel van beton, zo weinig teams slagen erin om een bres in de defensie te slaan. Onder leiding van Benjamin van Zanten en Sem van den Bogaard bleef dat eigenlijk in de rest van de wedstrijd hetzelfde. DSV probeerde het Meterik in de omschakeling lastig te maken. In de 35e minuut leverde dit de gevaarlijkste kans op. Jarvi Jansen werd op links diep gestuurd, hij gaf de bal breed op Pieter die van kant wisselde en Teun Vloet aan het werk zette. Zijn strakke voorzet werd echter door iedereen gemist. De wedstrijd was in balans met veel middenveld duels en nauwelijks uitgespeelde kansen. De ruststand van 0-0 was dan ook verwacht en terecht.

Tim Verstegen verving Jarvi in de levendige tweede helft. Dat leverde net iets meer dreiging en onrust op voor de Meterikse defensie. DSV had wat meer grip op het spel en de Sint Tunnisse voorwaartsen doken wat vaker op voor het vijandige doel. Dat leverde uiteindelijk de 1-0 op in de 55e minuut. Op links zette Tim een solo op en zijn halve voorzet verdween over de Meterikse goalie in de verre hoek. Prachtige goal. Dit was precies wat DSV graag wilde: Meterik moest nu komen en in de omschakeling probeerde DSV de voorsprong uit te bouwen. Halverwege de tweede helft werd Tim diep gestuurd door Nino maar net voordat Tim wilde afdrukken wist de laatste man van Meterik in een uiterste poging de bal voor Tim's voeten weg te tikken. Natuurlijk begon Meterik steeds meer aan te dringen. Een vrije trap vanaf een meter of 20 belandde in de muur, in het vervolg wist keeper Roel Sommers de bal voor het hoofd van de Meterikse spits weg te plukken. De uitstekend op dreef zijnde Pieter Vloet kreeg na 75 minuten nog een goede kans na een mooie solo maar ook hier wist de defensie net op tijd in te grijpen. Meterik bleef aandringen en gooide alles op de aanval. Alleen een vliegend schot van de 16 leek wat gevaar op te leveren. DSV kreeg nog verschillende kansen op de wedstrijd op slot te gooien. Een schot van de doorgebroken Pieter werd in de 85 minuut door de keeper gepakt. Een paar minuten later brak de ingevallen Jesse van der Heijden op rechts door maar hij zag zijn inzet door de paal gekeerd. De terugspringende bal werd door Pieter helaas voor open goals over gemikt. Zo bleef het spannend tot de laatste minuut.

Een gelijk opgaande strijd werd uiteindelijk door DSV gewonnen. 3 hele belangrijk punten in de kampioensrace maar ook in de stand om de 2e periode. Als DSV volgende week in Oostrum minimaal één punt pakt is die binnen maar het lijkt er niet op dat onze mannen daarmee genoegen gaan nemen.

Foto's van de wedstrijd kun je bekijken op www.scootshoot.nl