Ohne Helmut (und fast der Robby)!

UDI'19/CSU 35+1

DSV 35+1

28 januari 2024 10:00

W.A.T. Wolters

Sportpark Parkzicht
Parklaan 4
5404NH
UDEN

Zondagmorgen 28 januari, gevoelstemperatuur -7, 8.55u.  Bij de poort van Sportpark De laan, Ledeacker. Vandaag staat de degradatiekraker met Udi ‘19 op het programma.

Gisteravond was de Pronkzitting van Den Uutloat, en Prins Jarno, heerser van De Hanen is ook op pad geweest; dus afwachten of de verwachte veteranen voor 9.00 uur zullen arriveren. Gaby heeft zich gister nog afgemeld maar gelukkig heeft  Rob B. gemeld topfit te zijn en voor een basisplaats te gaan. Jarno arriveert op tijd en lijkt redelijk fit, pfffff.

Onze vaste verslaggever Helmut C., en voorstopper van dienst, heeft besloten dit weekend te gaan te skiën. Dus dit verslag wordt door een onbekende derde opgetekend. Helmut zal trouwens binnenkort onder het mes moeten i.v.m. diverse versleten lichaamsdelen …. we kijken nu al uit naar zijn rentree op de velden.

Gelukkig komen we na 4 keer tellen aan 11 man en, wetende dat Ron, Rick en Sjoerd en Er rechtstreeks naar Uden komen rijden, kunnen we vertrekken.

In Uden aangekomen pakken we onze voetbaltassen uit de kofferbak en willen naar de kleedlokalen lopen. Alleen Robbie loopt te treuzelen en kan zijn tas niet vinden........wat blijkt; deze staat nog in St Tunnis bij de ingang van het sportpark. Gezien zijn belangrijke inbreng zit er niet anders op als terugrijden en de tas ophalen. Rond 10.15u is hij weer terug.....de eerste reserve is dus bekend.

Onze wedstrijd stond gepland op kunstgras maar omdat het nog licht vriest wordt de wedstrijd verplaatst naar een naastgelegen veld waar de lijnen amper zichtbaar van zijn. De bejaarde scheids houd een speech dat we gezien het veld gewoon lekker moeten voetballen en niet te kritisch moeten zijn op de leiding.

De Wedstrijd:

Met Jeroen en Peter H. als mandekkers en Fred als laatste man zit het achter potdicht en kunnen de middenvelders en aanvallers zonder schroom naar voren voetballen. Dit resulteert na een kwartiertje in een schot van Rick dat in het doel verdwijnt: 0 - 1 !!

Udi heeft weinig in te brengen dus besluit onze keeper John ze een handje te helpen. Hij loopt met de bal aan de hand een meter of 5 buiten de 16 en we krijgen een directe vrije tap tegen. John had de lijnen niet kunnen zien en was zich van geen kwaad bewust..... Gelukkig wordt de vrije trap overgeschoten en is dit gevaar geweken.

In de 2e helft gaat Er naar zijn favoriete dames toe en komen Robby en Sjoerd in het veld. Roy schuift door naar het middenveld en Sjoerd vervangt de moegestreden Rob B.. Gouden wissels want Sjoerd scoort bijna meteen na de aftrap de 0 - 2.

De tweede helft verloopt net als de eerste helft; Wij krijgen nog een aantal kansen terwijl Udi de bal vaak achter rondspeelt maar niet echt gevaarlijk wordt (één corner uitgezonderd).

Peter H. vecht flink wat duels uit met zijn (zwarte) tweelingbroer. Jarno versiert regelmatig een vrije trap door zich te laten vallen (komt waarschijnlijk door de drankjes genuttigd bij collega prins Nino).

De laatste minuten komt Peter vd G. nog binnen de lijnen voor Ronny maar dit heeft verder geen effect.

Terug op De Laan krijgt John zijn verdiende snoepzak. Gelukkig als een klein kind neemt hij deze na een paar biertje mee naar huis.

Volgende week zondag 10u staat de thuiswedstrijd tegen Herpinia op het programma. Omdat zaterdagavond met een grote afvaardiging de Bonte Avond van Prins Jarno en Prinses Cindy bezocht zal worden is het de vraag of we deze wedstrijd door moeten laten gaan (volg deze website voor nadere info).