Snel vergeten!

T.M. Kremers

opmerkingen

off-day

De titel zegt het al.... Het was niet best. De thuiswedstrijd tegen Steeds Eendrachtig Samenwerken uit Langenboom is nog geen 20 minuten oud als we al 0-3 achterstaan. De geel-zwarten zijn te jong, te snel, maar vooral ook te goed. Met veel energie worden we vanaf minuut 1 onder druk gezet en daar komen we, eerlijk gezegd, de hele 1e helft niet meer onderuit. Vooral, de anders zo betrouwbare, Robbie en, de met een kater voetballende, Fred laten het stevig afweten. Maar ook Jeroen, John en Helm zijn achterin niet opgewassen tegen de vlot combinerende aanvallers. Ook voorin valt er bij DSV weinig te genieten. De, volgens eigen zeggen, in topvorm verkerende Rob wordt niet bereikt en zelfs Sjoerd, onze snelste man, wordt in een volle sprint op 10 meter achterstand gezet door hun linksback. Na 35 minuten drinken we thee en staat de teller op 5 tegengoals. Deze helft gaat de geschiedenis in als de allerallerslechtste ooit.
Met Johan op linksback en Rini als slot op de deur zien we een veel beter DSV in het tweede bedrijf. Het lijkt gelukkig weer een beetje op een voetbalwedstrijd zodat het, in grote getalen aanwezige, publiek ook wat te genieten heeft. De ingevallen Ron en de doorgeschoven Robbie zorgen voor het nodige gevaar op links en zo wordt een goede steekbal van Robbie door Sjoerd opgepikt en vakkundig langs de keeper geschoven. Ook S.E.S. weet nog een keer te scoren echter,zodat we kunnen douchen met 1-6 aan de broek. Het bier en de ruime hoeveelheden bitterballen smaken er gelukkig niet minder om....🍺🍗. Nog wel 1 opmerkelijk moment:  Fred, weer een keer coach voor 1 wedstrijd en eigenlijk te ziek om te voetballen, toont karaker, zet een vol blad bier voor ons neer en vertrekt dan snel naar huis  voor een dutje zonder mee te drinken. Peter kan hier een voorbeeld aan nemen. Volgende week de inhaalwedstrijd thuis tegen WEC. Net als Langenboom en Vorstenbosch nog zonder puntverlies.