Zijtaart uit... niet echt lastig

VOW 35+1

DSV 35+1

29 oktober 2023 10:00

C.L.A.M. van de Ven

Sportpark De Vonders te Zijtaart
De Bresser 27 29
5465PW
VEGHEL

Met een lekker herfstzonnetje in het gezicht beginnen Peter, Rob, Helm en Jarno op de bank en is Johan bereid om de vlag ter hand te nemen. Ook Twan, als trouwe supporter, neemt plaats in de oranje-wit gekleurde dug-out op het hoofdveld van VOW in Zijtaart. In het geboortedorp van Theo Maassen voetballen we een makkelijke 1e helft. Het is de eerste keer dit seizoen dat we een stuk beter zijn dan de tegenstander en we komen dan ook soepel op 2-0 door mooie doelpunten van Christ en Sjoerd. Domper is het uitvallen van Stijn die, na een minuut of 10, met een zware hamstringblessure strompelend het veld moet verlaten.
We hadden er misschien nog een paar meer moeten maken in de eerste 35 minuten want in de tweede helft spelen 'De Reigers' met een heel ander elftal. Met de (te) jonge en snelle spelers hebben we het een stuk lastiger. Gelukkig maakt Gaby een prima doelepunt door de bal in de korte hoek te pegelen na een scrimmage in het strafschopgebeid van VOW. Na de 3-0 volgen heel snel de 1-3 en 2-3. Helm en Robbie kunnen de spitsen niet bijhouden en vanuit voorzetten van links en rechts moet John 2 keer vissen. We hebben het na de 2-3 weer wat beter onder controle en krijgen nog 2 goede kansen waarbij Jarno en Christ vergeten de genadeklap uit te delen. Christ pakt, samen met z'n directe tegenstander die nogal fel is voor z'n leeftijd, 5 minuten voor tijd ook nog geel. Er wordt wat geduwd en getrokken maar het conflict mag verder geen naam hebben. Langs de lijn lijkt het toch weer uit de hand te lopen maar zorgt Twan voor de nodige de-escalatie door de betrokkenen te wijzen op hun leeftijd...
Door deze verdiende 3-punter staan we mooi in de middenmoot maar helaas spelen we zondag tegen Vorstenbosch dat na 3 wedstrijden al een positief doelsalso van 20 heeft. Als de weergoden 💧 ons gunstig gezind zijn wordt de wedstrijd misschien afgelast. Mochten we toch moeten spelen raad ik iedereen af om te komen kijken.