Het lag aan de scheids... of toch niet?!

SES 35+1

DSV 35+1

10 maart 2024 10:00

F. Burgers

Sportpark De Kogelberg
Dennendijk 12
5453KG
LANGENBOOM

We starten deze zondagmorgen, zeer tactisch, een keer niet met de sterkste 11. Dit betekent dat Johan als vlagger en Rik, Roy, Peer en Helm de eerste helft in de dug-out kunnen zien hoe SES, zoals verwacht, ijzersterk uit de startblokken schiet. Met 3 grote kansen in de eerste 10 minuten komen we goed weg met 0-0  maar na een kwartiertje valt dan toch de verdiende 1-0 op de Kogelberg. De bal wordt bij een corner slecht weggewerkt en valt voor de voeten van een Langenbomer die koeltjes intikt.
Sjoerd en Patrick komen voorin bijna niet aan de bal en dan weten we dat het een lastig potje wordt. De verdediging van de geel-zwarten is pijlsnel en staat als een huis. Onze creatieve middenvelders zijn niet in staat zich onder de druk uit te voetballen waardoor we vooral op eigen helft te vinden zijn. We mopperen veel op de scheids, die wellicht niet zijn beste wedstrijd fluit, maar we moeten toch vooral naar ons eigen spel kijken en beseffen dat het niet best was vanmorgen.
Bij de start van de tweede helft staat Robbie als LB achter Jarno die LH is gaan spelen. Je merkt dat zij niet vaak in deze 1-2 spelen want er is onderling vooral onbegrip en geknoaj te horen als de ballen niet bij elkaar in de voet gespeeld worden maar veelal over de zijlijn verdwijnen of keurig bij een tegenstander in de voetjes rollen. Roy en Helm hebben het rechts wat beter voor elkaar en je ziet duidelijk dat zij toch net dat extra beetje techniek en inzicht hebben. Helaas moet Patrick met een kuitblessure het veld verlaten waardoor we voorin onmachtig blijven. Peter H, die een prima wedstrijd speelt, zit heel kort op de spits van SES. Iets te kort zelfs volgens de scheids met als resultaat 10 minuten dug-out met geel. We houden nog lang stand met 1-0 maar moeten 1 minuut voor tijd toch de 2-0 accepteren als een van de spitsen, (in duidelijke buitenspelpositie Johan!!!) de bal krijgt aangespeeld na knullig balverlies en alleen op John mag aflopen, oog heeft voor zijn medespits, die de niet te missen 2-0 maakt. Wat verder nog opvalt is dat Ruud op rechtshalf een betere indruk maakt dan vorige wedstrijd in de spits. Wellicht dat nog een linie terug er nog meer te halen valt?

Zondag spelen we weer lekker op De Laan tegen VOW uit Veghel en beginnen we aan een zeer druk programma. Met 3 wedstrijden in de week, een fanatieke training op donderdag en voor het oudere deel van de 35+ ook nog een serie 45+ potjes op de vrijdagagavond zullen we iedereen hard nodig hebben dus tot donderdag op het veld en in de kantine.