Verdiende zege DSV 2

15 oktober 2023 12:00

P.H. Hofmans

DSV_2_-_Meterik_2_beker-22.jpg

Na 2 verliespartijen was het zaak om vandaag de 3 punten te pakken.

Onze tegenstander was Constantia 2 uit Wanroij, dit team kwam vorig nog uit in de 2e klasse.

Cor gaf aan weinig te weten van deze tegenstander dus gingen we van onze eigen kracht uit.

Na de warming-up werd er afgetrapt, in de beginfase speelde het spel zich veel af op het middenveld beide team ’s werden niet gevaarlijk voor de doelen. Na een kwartier drong DSV 2 aan en kreeg kansen, in de 20e minuut een pass van Nard op Luuk.

Die richting het doel sprintte en de keeper met een diagonale schuiver kansloos liet. DSV kreeg meer grip het spel en kreeg meer kansen, Constantia kreeg via corners ook kansjes maar achterin werd bij DSV 2 goed verdedigd. Met een 1-0 voorsprong gingen we thee drinken.

Na de pauze werd een fel Constantia verwacht, maar DSV 2 was goed voor bereid, uit een corner werd een bal goed ingekopt en leek de gelijkmaker een feit, maar Rens wist met een prima redding zijn doel schoon te houden. Rond de 60e minuut kreeg Nino de bal en besloot met links op doel te schieten, zijn schot was niet hard maar de keeper van Constantia liet de bal los en zag langzaam de bal in het doel verdwijnen, even hierna werden Nino en Mees vervangen door Pim en Jorn, Constantia probeerde nog wel om de aansluitingstreffer te maken maar DSV hield moeiteloos stand, Even later kwamen Marius en Soerd, in het veld voor Juul en Luuk.

5 minuten voor het einde een pass van Marius op Bram die koel de 3-0 liet aantekenen, dit was ook de eindstand,

Na de wedstrijd was de conclusie dat we vandaag een prima wedstrijd hadden laten zien, volgend weekend zijn we vrij en over 14 dagen gaan we op bezoek bij Schijndel.

Groet leiding DSV 2