DSV heeft huiswerk te doen

Bruheze 1 (zon)

10 (afstandschot)
10 (stift)
... (afstandschot)
13 (intikker)

24 maart 2024 14:30

D.J. van der Elst

Sportpark Espendonk
Sportpark Espendonk 1
5704KD
HELMOND

In de tweede helft liet DSV zich de kaas van het brood eten door Bruheze, de nummer 2 van de competitie. De fysiek sterke mannen uit Brouwhuis lieten zien dat het spelletje soms meer is dan goed voetbal. Na de onnodige eerste goal ging DSV uiteindelijk flink onderuit. Trainer Thijs Goossens heeft huiswerk te doen.

De stormachtige omstandigheden in Brouwhuis maakte het beide ploegen lastig om te voetballen. Er gebeurde, zeker in de aanvangsfase, dan ook niet veel voor beide goals. De duels speelden zich af op het middenveld en de wedstrijd kabbelde een beetje voort. Beide ploegen hielden elkaar in evenwicht en waren onmachtig richting de goals. De openingstreffer kwam dan ook een beetje uit de lucht vallen. De behendige nummer 10 van Bruheze kapte verdediger Teun Vloet een paar keer uit en haalde droog uit. Het schot stuitte net voor de duikende keeper Roel Sommers op, en vloog vervolgens door zijn handen het doel in (1-0, '45). De scheids floot daarna meteen af voor de rust.

Na de thee had Bruheze iets meer de wind in de rug. Ze werden daardoor ook wat gevaarlijker, met name via afstandschoten. DSV kwam niet echt door de stevige verdediging van Bruheze heen, alhoewel dat de goed invallende Bram Deenen een paar keer op rechts wel lukte. Bruheze voetbalde fysieker in de tweede helft en DSV had daar geen goed antwoord op. In de 59e minuut liet de verder prima leidende scheidsrechter eerst een verdedigende actie van DSV onbestraft, meteen daarna ook een van Bruheze. Zij voetbalden door, terwijl bij DSV iedereen naar de scheids keek. Zo kwam de bal bij de vrijstaande nummer 10 terecht die dit buitenkansje niet onbenut liet (2-0, '59). Nadat een doelpunt van Bram afgevlagd werd vanwege buitenspel, viel  vrij snel daarna al de 3-0. Opnieuw werd een duel niet afgefloten en vanaf 30 meter vloog de bal, gedragen door de wind, via de binnenkant van de paal het Sint Tunnisse doel in ('68). Even leek DSV helemaal een afstraffing te krijgen maar onze mannen probeerden de rug te rechten. Zo miste Pieter Vloet, een van de weinigen die vandaag een voldoende haalde, een kwartier voor tijd een open kans om in ieder geval nog de eer te redden. Keeper Roel Sommers deelde even later mee in de malaise door de bal recht in de voeten van een van de Bruheze aanvallers te schuiven. Deze kon vervolgens eenvoudig de bal het doel in lopen (4-0, '79). En daar bleef het bij.

Een wedstrijd om niet al te lang bij stil te staan. Het leek er ook een beetje op dat niet bij iedereen het vertrouwen aanwezig was op een goede afloop. Toch liet DSV in de eerste helft zien dat het eigenlijk mee kan met iedereen in deze competitie. En dan komt het soms ook aan op andere dan alleen voetballende kwaliteiten.

Volgende week is er geen competitie programma, op de Sint Tunnisse velden zullen dan veel Easter Open wedstrijden gespeeld worden. Over 2 weken staat de derby kraker tegen Excellent op het programma. Hup die groen-witten!