DSV speelt zich bijna veilig

SV United 1 (zon)

Daniel Coenders
Rik van de Pasch
Tuur Philipsen
Jelle Kleeven
Stef van Berlo
Pieter Vloet (intikker)
Bram Lookman
Simon ter Braak
Perry Phillips
Indy Philips (vrije trap)
Pieter Vloet (penalty)
Daniel Coenders

3e klasse C

21 april 2024 14:30

H.J.T. Heijmans

Sportpark De Laan
Ledeackersestraat 25
5846AM
LEDEACKER

Lange tijd zat de wedstrijd tussen DSV en SV United uit Wanssum/Meerlo min of meer op slot. Beide partijen hielden elkaar in evenwicht. Het venijn zat in de laatste 20 minuten, toen de wedstrijd pas een beetje ontbrandde. DSV liet toen zien waarom ze bovenin de ranglijst te vinden zijn.

In de eerste helft waren beide ploegen aan elkaar gewaagd. Er waren wat kleine kansjes te bespeuren voor beide goals, misschien was United wel wat beter. Pas na een kwartiertje vielen er wat kansjes te noteren aan Sint Tunnisse zijde. Eerst ging een voorzet van Teun Vloet net voorlangs en even later kon Stijn van de Broek de voorzet van de rechterkant niet voldoende drukken met zijn hoofd. DSV had het af en toe moeilijk in die periode. United liet zien over goede voetballende kwaliteiten te beschikken en met name hun spits was een plaag voor de Sint Tunnisse verdediging. Na een half uur mocht DSV van geluk spreken toe een een scrimmage voor de goal niet tot een doelpunt leidde. Even later was het aan de andere kant billen knijpen, toen de United verdediging met veel moeite 3 schoten van DSV wist te blokken. De 0-0 ruststand was een goede weergave van de verhoudingen op het veld.

In de 2e helft ging dit zo door. Er was evenwicht, veel kansen voor de goals vielen er niet te noteren. Een beetje uit het niets veranderde dit na een kwartier. DSV scoorde de 1-0 na een goede actie in de voorhoede. Pieter Vloet veroverde de bal op rechts voorin, de prima spelende Bram Deenen gaf de bal voor, Stijn van de Broek tikte door op de inlopende Pieter, die vervolgens de bal snoeihard binnen schoot (1-0, '65). Een echte voorhoede goal. Hoe vaak zie je dat nog? Nauwelijks een minuut later viel bijna de 2e. Pieter Vloet's inzet werd net naast getikt door de United verdediging. Die moesten daarna sowieso meer risico gaan nemen en dat kwam de wedstrijd ten goede. United drukte, DSV kreeg meer ruimte. Eerst vloog een afstandschot van Pieter nog net rechts langs de goal, 10 minuten voor tijd was het toch raak, na een mooie aanval van DSV. Bram tikte op rechtsvoor terug op de ingevallen Stijn Willems. Zijn voorzet werd door Stijn van de Broek prachtig diagonaal ingekopt (2-0, '82). Je zou zeggen: wedstrijd gespeeld. Maar nee, net zoals in Wanssum werd het nu ook weer spannend. Na een onnodige overtreding in de DSV-achterhoede, schoot de fijne spits van United uit een vrije trap de bal keihard in de rechterboven hoek binnen (2-1, '87). Gelukkig duurde die spanning niet lang. Uit een uitval van DSV werd Pieter Vloet overhoop gekegeld in het strafschop gebied, dus penalty. Pieter schoot vervolgens deze buitenkans zelfverzekerd binnen (3-1, '88). Toen was de wedstrijd wel gespeeld. Jammer was dat Bram Deenen geen kroon op zijn goede wedstrijd kon zetten, na een mooie 1-2 met Stijn van de Broek.

Al met al een fijne uitslag. Het zag er aanvankelijk niet naar uit dat DSV de wedstrijd naar zijn hand kon zetten, maar het laat wel zien dat het team dit jaar veel geleerd heeft. Vanuit een solide verdediging rustig op de kansen wachten, die toch wel een keer komen. DSV heeft dan de  individuele kwaliteiten om wedstrijden te beslissen. In de derde periode is zelfs nog alles mogelijk, DSV staat er daarin prima voor, dus wie weet.

Volgende week speelt DSV uit bij FCV Venlo. Als daar nog punten gehaald worden, is klasse behoud definitief.