DSV haalt uit

Melderslo 1 (zon)

15 oktober 2023 14:30

S.T.P. van Doren

Vorige week liet DSV in de tweede helft al zien dat het snel leert in de derde klasse toen er met meer overtuiging en energie nog bijna een punt meegenomen werd In Maasbree. Vandaag kregen de gasten uit Melderslo een flinke tik te verwerken door een ontketend DSV. Met een volledig terechte 6-0 overwinning deed DSV de laatste plek in de derde klasse over en sleepte de eerste 3-punter binnen.

In de eerste 10 minuten golfde het spel op en neer. De gasten uit Melderslo begonnen fel maar ook DSV liet zich vanaf het begin zien. Dat resulteerde in kansen over en weer. Na amper 1 minuut spelen leidde slecht uitverdedigen in de DSV-defensie al tot een grote kans voor Melderslo, meteen in de tegenstoot een flinke kans voor DSV. Daarna meldde ook Pluvius zich middels een enorme hoosbui, maar beide partijen lieten zich daardoor niet uit het veld slaan. De druk vooruit die Melderslo probeerde uit te oefenen zorgde ook voor veel ruimte in hun defensie en daar profiteerde DSV van. In de 6e minuut stak Rik Groot, Pieter Vloet de diepte in en zijn schuiver verdween in het Melderse doel: 1-0. DSV werd enkele minuten daarna gered door de paal toen een van de Melderslo aanvallers knap wegdraaide en diagonaal inschoot. Stijn van de Broek kreeg in minuut 16 een dot van een kans, maar hij koos geen hoek, vrijstaand voor de keeper. 2 minuten later was wel weer raak. De sterk spelende Stijn Willems stoomde op rechts op en zijn voorzet werd door Lars Veldpaus, op 't randje van buitenspel, binnen gewerkt (2-0, '18). Daarna ging het snel. De gasten uit Melderslo wisten even niet meer waar ze 't zoeken moesten en voor ze het in de gaten hadden stond er 4-0 op het scorebord. Eerst kopte Stijn van de Broek een hoekschop van Thomas Jansen binnen (3-0, '20), even later maakte de meevoetballende keeper van Melderslo een fout waar Lars Veldpaus (tikkie breed) en Stijn van de Broek wel raad mee wisten (4-0, '25). In het resterende deel van de eerste helft kreeg DSV nog enkele opgelegde kansen om de score verder uit te breiden maar Lars Veldpaus en Stijn van de Broek wisten het net beide niet meer te vinden, mede dankzij goed keeperswerk van de Melderslo goalie. Voor de DSV-goal waren alleen een paar kansjes 't noteren waard.

In de tweede helft probeerde Melderslo de wedstrijd nog te laten kantelen door met 4 man voorin te gaan voetballen. Dat pakte uiteindelijk verkeerd uit; DSV kreeg daardoor in de omschakeling nog meer ruimte. Nadat Stijn van de Broek in de 47e minuut de kans op de 5-0 had laten liggen, leken de gasten iets terug te doen met een doelpunt. Helaas voor Melderslo was het buitenspel; in de tegenaanval boorde DSV de laatste hoop van de gasten meteen in de grond. Stijn van de Broek werd diep gestuurd, die legde de bal breed op de meegelopen Lars Veldpaus (5-0, '52). De gasten reageerden daar minder goed op. De prima leidende scheidsrechter moest daarop ingrijpen met een dubbele gele kaart voor 2 Melderslo spelers die er te fors ingingen. De 6e treffer van DSV haalde daarna de laatste angels uit het spel van Melderslo. Nu werd Lars Veldpaus diep gestuurd, zijn inzet leek naast te gaan maar ditmaal was Stijn Willems meegelopen, die de bal het laatste tikje kon geven (6-0, '57). DSV ging daarna aan 't wisselen. Melderslo probeerde in ieder geval nog een ere-treffer te maken. De nieuwe DSV-aanvallers Tim Verstegen en Jarvi Jansen kregen nog verschillende kansen om de voorsprong nog verder te vergroten. Beide spelers stonden tweemaal oog in oog met de keeper van Melderslo maar ze wisten het net niet te vinden. Aan de andere kant redde keeper Roel Sommers de '0' door een inzet van dichtbij uit het doel te ranselen. Uiteindelijk bleef het bij 6-0.

Voor DSV was het een uitstekende wedstrijd vandaag. Veel dynamiek en strijd achterin en op het middenveld, met de onvermoeibare Rik Groot en Pieter Vloet. Voorin de scherpte van de DSV-aanval die we de afgelopen wedstrijd net wat misten. DSV liet zien dat het wel degelijk kan voetballen en tankte zelfvertrouwen!

Volgende week staat een beker- en inhaal-weekend op het programma dus zijn de mannen vrij. Op 29 oktober gaat het verder tegen Sparta '18 uit Sevenum, in Sevenum. Aanstaande donderdag oefent DSV tegen SSS'18 in Overloon, aanvang 20:15.

Voor foto's van de wedstrijd (na de regenbui) kun je terecht op scootshoot.nl.