DSV komt te laat in de wedstrijd

MVC'19 1 (zon)

11 (intikker)
... (afstandschot)
Lars Peeters (schot)
... (intikker)

8 oktober 2023 14:30

I. Kilci

Sportpark De Drie Sprong
Breetse Peelweg 1 B
5993NC
MAASBREE

Na een weinig overtuigende eerste helft, waarin opnieuw enkele verdedigende foutjes genadeloos werden afgestraft, kwam DSV in de tweede helft te laat in de wedstrijd om puntverlies te voorkomen. Jammer want dat was niet nodig.

De wedstrijd begon wat verlaat in Maasbree tegen de plaatselijke MVC '19. Beide ploegen begonnen afwachtend aan de wedstrijd. Pas in de 13e minuut volgde de eerste doelpoging van MVC op het Sint Tunnisse doel. Alhoewel DSV ook zo af en toe voor het Maasbreese doel verscheen kwamen er geen grote kansen uit. DSV was onzorgvuldig in de eindpass en vaak lukten acties nèt niet. Net na het eerste half uur kreeg MVC de eerste grote kans. Vanaf linksvoor werd de bal teruggelegd maar vanaf de penaltystip ging de Maasbreese inzet hoog over. Balverlies voorin leidde uiteindelijk tot de openingstreffer voor MVC. De sterk spelende nummer 11 van Maasbree, Yannick Muytenberg, veroverde de bal en gaf deze diep op de rechtsvoor. Zijn scherpe voorzet werd door keeper Roel Sommers met moeite gekeerd maar helaas viel de bal recht voor dezelfde inkomende Yannick ('35, 1-0). Nauwelijks bekomen van deze onnodige achterstand, lag de bal alweer in het Sint Tunnisse netje, opmerkelijk genoeg net zo snel als de vorige 2 wedstrijden. Een lastige terugspeelbal van de DSV-verdediging kon door Roel alleen koppend verwerkt worden maar deze bal viel voor de voeten van een MVC-er. Die zag dat Roel uit zijn doel was en zijn boogbal vloog van grote afstand het doel in ('37, 2-0). Mooie goal. DSV leek na deze dramatische minuten lamgeslagen. In de resterende tijd van de eerste helft gebeurde er niet veel meer aan beide kanten.

Na de thee een ander DSV. Sowieso omdat trainer Thijs Goossens maar liefst 4 spelers wisselde, maar ook omdat DSV vanaf de aftrap liet zien er nog voor te willen gaan. Dat leverde de snelle aansluitingstreffer op èn dus het eerste doelpunt in de 3e klasse! Nadat Lars Peeters op rechts diep gestuurd was belandde zijn diagonale schot via de binnenkant van de linkerpaal in het net ('46, 2-1). Het Sint Tunnisse publiek veerde op en ging er weer voor zitten. Nauwelijks een minuut later kreeg DSV twee grote kansen op de gelijkmaker. Eerst werd een scherpe voorzet vanaf links net naast gegleden en even later schoot Lars Veldpaus voor de MVC-keeper in vrije positie te gehaast langs. Er was nu veel beleving en inzet te zien bij DSV. MVC'19 was alleen af en toe gevaarlijk via counters, zoals in de 60e minuut toen Roel redde op een inzet van dichtbij. DSV bleef aandringen, de goal viel alleen aan de andere kant. Na opnieuw matig uitverdedigen op rechts, kon de MVC-aanvaller de bal voorgeven op een van de vrijstaande voorwaartsen. Die hoefde de bal alleen maar simpel in te tikken, 3-1 ('71). Maar DSV gaf niet op. 1 minuut later had opnieuw de aansluitingstreffer moeten vallen. Vanaf links gaf invaller Rik Groot de bal prima voor en leek Lars Veldpaus de bal binnen te koppen. Zijn inzet werd met kunst en vliegwerk door de MVC-keeper gestopt en de terugspringende bal werd voor een bijna leeg doel door dezelfde Lars hoog over geknald. Jammer. Roel redde DSV daarna van een grotere achterstand toen een MVC-aanvaller vrij voor het DSV-doel kwam. De laatste grote kans voor DSV kwam uit een vrije trap van Lars Veldpaus, vanaf een meter of 18. Zijn scherpe inzet werd door de prima keepende MVC-goalie uit het doel geranseld. Daarna was de wedstrijd gespeeld.

Helaas ook vandaag geen punten voor DSV. Gezien het spelbeeld van de wedstrijd niet nodig want DSV was zeker in het begin en tweede helft op zijn minst gelijkwaardig aan MVC. De verdedigende foutjes werden opnieuw afgestraft, een groot verschil met vorig jaar. Met de tweede helft als aanknopingspunt krijgen onze mannen volgende week een nieuwe kans tegen Melderslo op De Laan.