DSV kan goede start geen vervolg geven

ONDO 1 (zon)

Assist: Rik Groot
Ward Slegers (intikker)
Stan Berkers

14 april 2024 14:30

B.W.A. van Ool

Sportpark de Heikamp te Heusden
Slobeendweg 6
5725BJ
HEUSDEN GEM ASTEN

Het eerste half uur was voor DSV. Helaas wisten onze mannen dat niet vol te houden en kon Ondo uit Asten-Heusden, door er fysiek zo nu en dan stevig in te gaan, de wedstrijd omdraaien. Het 1-1 gelijke spel aan het einde was wel een goede weerspiegeling van de krachtsverhoudingen op het veld.

DSV begon prima. Via goed positiespel werd Ondo achteruit gedwongen. Met name via de buitenkanten stichtten onze mannen gevaar. Lars Peeters lifte na 9 minuten uit riante positie de bal net over het doel en even later kreeg Lars Veldpaus een goede kopkans maar, in plaats van zelf op doel te koppen, probeerde hij het via een breedte bal. Na 15 minuten was het uiteindelijk toch raak. De prima spelende Rens van Tienen kon bij de 2e paal binnenkoppen na goed voorbereidend werk van Rik Groot op links (0-1, '15). Ook daarna had DSV de wedstrijd onder controle. Regelmatig doken de Sint Tunnisse aanvallers en diepgaande middenvelders op voor het Asten-Heusdense doel. Na ongeveer een half uur draaide de wedstrijd wat om. Ondo begon zich fysiek te roeren en Rens van Tienen was daar het slachtoffer van. Nadat hij een speler mooi uitgekapt had werd hij door diezelfde speler flink tegen zijn enkel getikt en moest geblesseerd het veld verlaten. Keeper Roel Sommers moest in het vervolg van de eerste helft een paar keer handelend optreden bij afstandschoten en wat wijfelend uitverdedigen in de DSV-achterhoede. De 0 bleef echter staan tot de rust.

Dit spelbeeld zette zich voort in de tweede helft. Ondo probeerde met veel inzet en lange ballen van achteruit de gelijkmaker te forceren. Nadat de bal in de 53e minuut nog voorlangs gerold was, stond de 1-1 even later toch op het scorebord. De meegekomen rechtsback van Ondo kreeg de gelegenheid om de bal voor te zetten, Roel kon de inzet van een van de Ondo aanvallers niet klemvast pakken en uit de rebound werd gescoord (1-1, '55). Opmerkelijk genoeg kreeg DSV daarna 2 levensgrote kansen om weer op voorsprong te komen. Eerst werd de inzet van dichtbij van Lars Peeters door de keeper uit het doel gewerkt en even later kwam Lars Veldpaus na een prachtige diepe bal vrij voor de keeper. Iets te haastig vloog zijn schot/lob net over de lat. Daarna was het weer de beurt aan Ondo. Met name de corners waren steevast gevaarlijk. Ook nu moest Roel een paar keer optreden om een achterstand te voorkomen. Beide ploegen kregen in het vervolg nog kansen maar de echte scherpte ontbrak. Uiteindeijk leken beide ploegen tevreden met het punt.

Aan werklust en inzet ontbrak het vandaag niet bij DSV. Dat was ook wel nodig tegen een fysieke ploeg als Ondo waar veelal een opportunistische lange bal van achteruit de boventoon voerde. En niet verliezen is in deze spannende poule toch wel belangrijk.

Door wijzigingen in het speelschema, speelt DSV volgende week de laatste thuiswedstrijd van het seizoen op De Laan. SV United uit Wanssum is dan de tegenstander.