Wedstrijd met 2 gezichten

Blerick 1 (zon)

Marijn den Hartigh (schot)
Lars Peeters (kopbal)

3e klasse C

4 februari 2024 14:30

G.E.G. Rongen

Vorige week kreeg DSV wat te weinig, deze week misschien wat teveel. In ieder geval was de wedstrijd tegen Blerick er een met 2 gezichten. De eerste helft was helemaal voor Blerick; DSV had weinig in te brengen. De tweede helft was omgekeerd: DSV maakte de dienst uit en Blerick kwam nauwelijks voor het Sint Tunnisse doel. Uiteindelijk trok DSV aan het langste eind.

De wedstrijd startte vanmiddag wat later. Uiteraard was er de speler van de week (Bas van Kollenburg) maar vandaag waren ook de jeugd- en 'grote' prinsen van De Hanen en D'n Uutloat aanwezig, dus er moest heel wat afgetrapt worden voor de wedstrijd echt begon. Het publiek was hier nauwelijks van bekomen of de bal lag er al bijna in. In de 2e minuut kon Willem Jans de bal ternauwernood van de lijn afhalen na een prima aanval van Blerick. Een paar minuten later was er weer gevaar voor het Sint Tunnisse doel maar het schot van de Blerickse aanvaller ging net links naast de paal. Pas na een kwartier kwam DSV voor het eerst door. Na een dwarrelbal van achteruit viel de bal precies voor de voeten van Stijn van de Broek maar zijn inzet werd prima verwerkt door de Blerickse doelman. DSV had het moeilijk, stond bijna de hele tijd onder druk en kwam nauwelijks zelf aan aanvallen toe. Trainer Thijs Goossens probeerde tijdens de wedstrijd de bakens wat te verzetten ('blessure' Hein) maar dat had niet het gehoopte effect. Na een half uur volgde opnieuw een grote kans voor Blerick toen een afgeslagen voorzet net voorlangs geschoten werd. Uiteindelijk viel de verdiende 0-1 in de 35e minuut. Een voorzet werd weggewerkt door de DSV defensie maar het schot vanaf de 16 rolde aan de linkerkant rustig, buiten bereik van keeper Roel Sommers, binnen. Een paar minuten later gebeurde dat bijna opnieuw maar dit keer rolde de inzet vanaf links voor de goal langs. Net voor rust kreeg DSV 2 dotten van kansen op de gelijkmaker. Eerst pareerde de Blerickse keeper de inzet van Stijn van de Broek, daarna kon Lars Veldpaus uit de rebound de bal vanaf links niet voorbij de inglijdende keeper krijgen.

In de rust dirigeerde trainer Thijs de mannen naar de besprekingskamer. Het tactische 'briefje' van de 20e minuut werd nog eens doorgenomen en dat resulteerde er in dat na rust het spelbeeld compleet veranderde. De wedstrijd was nog geen paar minuten oud toen DSV de gelijkmaker produceerde. Na een prachtige aanval over rechts via Stijn, Rik en Hein (voorzet), belandde de bal op het hoofd van Lars Peeters die de bal binnen kopte ('46, 1-1). DSV zette daarna aan. Een paar kleine kansjes volgden via de beide Lars-en (P en V). De Blerickse trainer probeerde intussen de bakens wat te verzetten door drie keer te wisselen maar dat had niet het gehoopte effect. DSV bleef de bovenliggende partij. Toch viel de volgende goal aan de andere kant. Nadat een corner opnieuw genomen moest worden, volleerde een Blerickse speler de bal prachtig binnen ('82, 1-2). Maar het venijn zat vandaag wederom in de staart, net zoals vorige week. DSV zette opnieuw aan en drong Blerick achteruit. Na goed doorzetten van Pieter Vloet op rechts, kon zijn voorzet opnieuw door Lars Peeters binnen gekopt worden ('87, 2-2). Het vermeend buitenspel van Lars werd door de scheidsrechter niet overgenomen. Nauwelijk een minuut later volgde de spreekwoordelijke 'kers op de taart'. Blerick was duidelijk wat van slag na de gelijkmaker en lette even niet goed op. Rik Groot werd op rechts de diepte ingestuurd en zijn bal in de breedte kon door de ingevallen Bram Deenen binnen getikt worden ('89, 3-2). Dolle vreugde aan de DSV kant natuurlijk. Omdat er dit keer geen 7 minuten blessuretijd geteld werden, kon DSV de wedstrijd zonder problemen uitspelen. Een fijne opsteker zo net voor de Carnaval, wat naderhand in de kantine ook wel te merken was!

Vandaag weer een voorbeeld van hoe leuk en onvoorspelbaar voetbal soms kan zijn. Een prima voetballend Blerick en machteloos DSV in de eerste helft, een tactische ingreep van de trainer in de rust, en een bovenliggend DSV in de tweede helft waarbij het antwoord van Blerick uitbleef. Door deze overwinning is het gat naar de nummer 7 gegroeid tot 6 punten en krijgt DSV de nummers 4 en 5 in het vizier.

Volgende week speelt DSV uiteraard niet. Zondag 18 februari is Panningen de volgende tegenstander op De Laan.