DSV ook volgend jaar in de derde klasse

FCV-Venlo 1 (zon)

3e klasse C

28 april 2024 14:30

P.J.C. Vrenken

Sportpark Arenborg
Lovendaalseweg 4
5916NN
VENLO

Het is DSV gelukt om zich te handhaven in de 3e klasse. Een puike prestatie van onze mannen en de hele staf en complimenten waard. De wedstrijd tegen FCV Venlo was helaas wat minder goed en kwam niet echt los. Daarbij hielpen de straffe wind en kwaliteit van het veld ook niet mee. Smet op de wedstrijd was de blessure van jeugdspeler Sjef Cornelissen, die na een kort debuut, alweer van het veld moest met een, op het oog, flinke knieblessure.

De opening was voor FCV Venlo. Al snel moest keeper Roel Sommers handelend optreden na een venijnig schot vanaf de 16 meter. Veel verder kwam Venlo niet, maar ook DSV liet weinig zien. Een paar kleine kansjes vielen er te noteren voor Bram Deenen (schot) en Lars Veldpaus (zijnet) maar dat was het eigenlijk wel. Bij DSV werd te weinig diepte gezocht en was de eindpass vaak niet nauwkeurig. Na een half uur werd een kansrijke aanval van DSV afgefloten door de scheids, terwijl Pieter Vloet net op stoom lag naar de goal. De daaropvolgende vrije trap leverde niets op.

Na rust begon Venlo wat agressiever. Roel moest meteen een paar keer ingrijpen na gevaarlijke aanvallen over de zijkanten. Met name de snelle spits van Venlo kwam een paar keer goed door. Daarna viel het spelbeeld weer terug naar dat van de eerste helft. Met een paar wissels probeerde DSV het tij te keren. Met Stijn Willems en de debuterende Sjef Cornelissen kwam er wat meer diepgang en dynamiek in het spel van DSV. Helaas moest Sjef na 10 minuten alweer het veld verlaten na een ongelukkige verdedigende actie in het eigen strafschop gebied. Hij werd vervangen door Mart Sommers, die op linksvoor eveneens prima inviel. In de laatste 10 minuten drong DSV aan en kwamen er wel kansen. Eerst werd Lars Veldpaus vrijgespeeld, na goed voorbereidend werk van Mart op links. Hij kwam niet toe aan een schot; Pieter Vloet wel, maar zijn schot vloog over. 5 minuten voor tijd stond Lars aan de basis van een lijpe vrije trap maar de laag ingeschoten bal kon net niet ingetikt worden door Pieter Vloet en Teun Vloet. In de blessure tijd kreeg Bram Deenen de grootste kans om DSV op een voorsprong te brengen, na opnieuw goed werk van Mart op links. Bijna vrij voor de goal schoot hij de bal, half rakend met links, naast. In de allerlaatste minuut kreeg Teun nog een levensgrote kopkans op een paar meter van het doel, maar ook zijn bal ging naast. Zo eindigde de wedstrijd met de bekende brilstand: 0-0.

Misschien was 3 punten ook wel teveel van het goede geweest vanmiddag. Beide ploegen speelden voorzichtig en bij DSV miste je de scherpte en overtuiging. Goede nieuws van de middag was in ieder geval dat DSV nu definitief veilig is en ook volgende jaar in deze klasse mag spelen. Al met al een prima prestatie!

Volgende week is DSV 1 vrij. Over 2 weken speelt DSV uit tegen Hegelsom.