Koploper bijt zich stuk op strijdlustig DSV

Bruheze 1 (zon)

Hein Vloet (intikker)
Robin Kemper (solo)
Robin Kemper (stift)

5 november 2023 14:30

J.J. Peeters

Na een 6-tal wedstrijden in de derde klasse kun je zien dat DSV zijn draai begint te vinden. Koploper Bruheze uit Brouwhuis was vandaag te gast op het zware veld in Sint Anthonis en had met name in de eerste helft moeite met het prima voetballende DSV. De tweede helft was voor Bruheze dus was de einduitslag uiteindelijk een terechte.

Beide kanten begonnen aftastend aan de wedstrijd. Door de vele regenval van de afgelopen tijd, plus die van vandaag, was het veld hier en daar zwaar bespeelbaar en dat was voor de mannen uit Brouwhuis, die thuis op kunstgras spelen, even wennen. Daarnaast liet DSV zien niet bang te zijn van de koploper. Met de wind in de rug kreeg DSV na 7 minuten de eerste kans om de score te openen. Benjamin van Zanten gaf de bal mooi diep op Stijn van de Broek, die de keeper wist te omspelen, maar de hoek was daarna te moeilijk. Bruheze liet af en toe zien waarom het bovenaan staat. Zo speelde de spits zich na 20 minuten met een subtiele voetbeweging mooi vrij, maar gelukkig stond keeper Roel Sommers goed op zijn plek. Na een half uur spelen kreeg Stijn van de Broek opnieuw een grote kop kans na een fijne voorzet van Lars Veldpaus maar hij mikte net naast het doel. Even later was het wel raak: Stijn passeerde op snelheid de verdediging en gaf de bal breed op de inglijdende Hein Vloet: 1-0 ('33). Nadat Roel even later een afstandsschot prima verwerkt had, viel aan de andere kant de 2-0. Uit een corner van Lars kopte Stijn van de Broek de bal tegen het Brouwhuise netje ('39). Tot op dat moment een verdiende voorsprong, die DSV vast wist te houden tot het rustsignaal klonk van de uitstekende leidende scheidsrechter.

Na rust had Bruheze de wind in de rug en al snel bleek dat ze uit een ander vaatje gingen tappen. In de eerste minuten van de tweede helft kreeg DSV nog wat kansjes maar al snel namen de mannen uit Brouwhuis het initiatief over. Dat ging met flink wat strijd van beide kanten gepaard, maar ondanks wat gele kaarten bleef het verder netjes. Dat kan niet gezegd worden van het weer want het kwam er af en toe met bakken uit en dat maakte goed voetbal niet gemakkelijker. Bruheze leek wat minder moeite te hebben met de omstandigheden, ook omdat er een paar prima spelers rondliepen. DSV kwam nauwelijks meer onder de druk uit. In minuut 59 lukte dat even: een achterwaartse kopbal van Lars viel net niet binnen. De aansluitingstreffer viel na een mooie solo van Robin Kemper, die op links een paar DSV-verdedigers uitspeelde en de bal in de verre hoek naast Roel legde ('63, 2-1). En Bruheze ging daarna door. Nauwelijks van de schrik bekomen, lette DSV even niet op bij een vrije trap halverwege de eigen helft. De bal werd snel diep gespeeld op opnieuw Robin Kemper die, nu vanaf rechts, de bal wederom in de verre hoek naast Roel schoot ('66, 2-2). Even leek het er op dat DSV het niet ging redden maar onze jongens rechten hun rug en met hard werken ebde het Bruheze offensief langzaam weg. Het bleef oppassen, ook omdat ze het regelmatig met afstandsschoten probeerden. Maar de prima keepende Roel hield zijn doel na de gelijkmaker schoon. Ook na 82 minuten toen een aanval over links door de Bruheze spits rakelings over werd geschoten.

Uiteindelijk was de uitslag terecht. DSV had het betere van het spel in de eerste helft, de tweede was voor Bruheze. DSV liet wel zien snel te leren in de 3e klasse. Het nog ongeslagen Bruheze liet de eerste punten liggen in Sint Anthonis en ze waren daar na de wedstrijd zichtbaar niet blij mee.

Volgende week staat de kraker tegen Excellent op het programma, in Oploo. Benieuwd of onze mannen er in slagen de goede lijn van de laatste weken door te trekken.

Onze hof-fotograaf Martien van Dommelen heeft mooie foto's gemaakt tijdens de wedstrijd. Kijk HIER!