Prima overwinning DSV

FCV-Venlo 1 (zon)

3 december 2023 14:00

Zonder echt heel goed voetbal, haalde DSV vandaag de punten binnen. Een degelijke overwinning heet dat dan maar uiteindelijk verdiend. FCV Venlo probeerde het wel maar miste voorin stootkracht. DSV heeft die dit jaar wel.

Op een koud De Laan was de wedstrijd de eerste 20 minuten in evenwicht. Beide ploegen begonnen aftastend aan de wedstrijd waarbij FCV Venlo iets meer overwicht had. Het viel niet mee om goed te combineren op het hobbelige veld, het resultaat van enige weken beroerd najaarsweer. Ook was het in begin een beetje rommelig omdat beide partijen over en weer overtredingen maakten en dat leidde, omdat de scheids veel toeliet, soms tot irritaties. De 2 gele kaarten die na een half uur vielen, beide voor FCV Venlo, maakten daar een einde aan. Vlak daarna opende DSV de score. Stijn van de Broek hield voorin goed de bal vast, tikte breed op Lars Veldpaus die met een mooie steekbal de diepgaande Pieter Vloet bediende. Omdat Pieter naar buiten gedwongen werd leek het op niets uit te lopen maar toch wist hij vanaf links de Venloose keeper te verschalken (1-0, '37). DSV werd daarna sterker. Een gevaarlijke vrije trap van Lars bleef in het strafschopgebied liggen maar er was jammer genoeg geen DSV'er om het laatste tikje te geven. Een minuut later was het wel raak. Een vrije trap halverwege het middenveld werd door Thomas Jansen vanaf rechts ingedraaid voor de goal. De inlopende Pieter Vloet toucheerde de bal licht en dat was genoeg om de bal in de verre hoek te laten ploffen: 2-0 ('38). Een lekkere stand om te gaan rusten.

FCV Venlo drukte in het begin van de 2e helft DSV achteruit. Onze mannen kwamen nauwelijks meer uit de verdedigende stellingen, zonder dat dit overigens tot grote Venloose kansen leidde. Het was wachten op de aansluitingstreffer. Aan de andere kant kreeg Lars Veldpaus een enorme kans om de wedstrijd in het slot te gooien na een voorzet van Stijn v.d. Broek, maar zijn bal ging net naast de linkerpaal. In die fase kreeg ook FCV Venlo wel wat kansen maar de scherpte was er niet. Na een uur maaide Lars Veldpaus in kansrijke positie over de bal na goed voorbereidend werk over rechts. FCV moest steeds meer risico nemen en DSV kreeg daardoor meer kansen. In de 72e minuut viel de 3-0. Uit een afgeslagen aanval werd de bal opnieuw ingebracht, terwijl de aanvallers van DSV op de weg terug waren en buitenspel stonden. Pieter Vloet ging juist diep, stond niet buitenspel en was sneller als de keeper bij de bal zodat ie 'm mooi binnen kon tikken ('72). De wedstrijd was daarna gespeeld. Trainer Thijs Goossens sloeg aan het wisselen en FCV probeerde het nog wel maar de DSV-verdediging gaf geen krimp meer. Prima overwinning.

Een volwassen DSV pakte vandaag weer 3 belangrijke punten. Zonder groots te spelen werd de overwinning binnen gehaald, maar geen haan die daarnaar kraait uiteindelijk. Volgende week de laatste wedstrijd voor de winterstop, opnieuw om 14:00 tegen Hegelsom.

Kijk HIER voor foto's van de wedstrijd op ScootShoot.