DSV tegen Sparta '18 opnieuw in balans

... (schot)

17 maart 2024 14:30

D. van Veenendaal

De heenwedstrijd tegen Sparta '18 uit Sevenum eindigde in een 1-1 gelijk spel. Vandaag was de uitslag identiek en net zoals toen was dit een terechte uitslag. Beide partijen konden geen aanspraak maken op de winst.

Na het matige spel van de afgelopen week had DSV vandaag wat goed te maken. In het begin van de wedstrijd leek het daar nog niet echt op. Sparta begon prima aan de wedstrijd en DSV had moeite om op het moeilijk bespeelbare veld de juiste groen-witte medespeler te vinden. Na wat inleidende beschietingen wisten de mannen uit Sevenum na een kwartier eenvoudig op voorsprong te komen. Typerend was dat hier een foutieve inworp van DSV aan vooraf ging. Deze leidde een snelle tegenaanval in waarbij de beide centrale verdedigers achterin elkaar aankeken wie de opkomende man op moest vangen. Deze schoot het buitenkansje daarna droog in de verre hoek (0-1, '16). Vrijwel meteen daarna leek DSV tegen de 0-2 aan te lopen maar Hein Vloet wist het schot van een van de Sparta-voorwaartsen net op tijd te blokkeren.

In de loop van de eerste helft kreeg DSV meer grip op het spel. Eerst werd (terecht) een goal van DSV afgekeurd omdat Lars Veldpaus net te laat terugkeerde uit buitenspel positie. In de 26e minuut hielp een van de Sparta-verdedigers DSV bijna aan de gelijkmaker toen ie de bal over zijn eigen goalie lifte. Die kon de bal nog net over het doel tikken. DSV kwam met name op rechts nog een paar keer goed door maar de (kop-)kansen waren niet besteed aan Rens van Tienen en Pieter Vloet.

Na rust kwam Stijn Willems in het veld op de positie van Teun Vloet. Dat zorgde voor iets meer druk vooruit. Toch had Sparta opnieuw wat meer overwicht in de aanvangsfase. Tot veel kansen leidde dat niet. Net zoals in de eerste helft kwam DSV er weer beter in, waardoor de wedstrijd in evenwicht kwam. Beide partijen wilden wel maar creërden weinig. Naar het einde toe veranderde dat, mede omdat de ingevallen Lars Peeters voor meer diepgang en dynamiek op het middenveld zorgde. Eerst speelde DSV-keeper Roel Sommers de bal ongelukkig in de voeten van een Spartaan, maar gelukkig corrigeerde hij dat zelf. Vlak daarna stonden er, na een voorzet van rechts, 2 Spartanen vrij om in te koppen bij de 2e paal. Gelukkig had een van hen het vizier niet helemaal op scherp en bracht de lat redding. Even later opnieuw een kopkans vrij voor de Sint Tunnisse goal maar nu belandde de bal recht in de handen van Roel. Uit de snelle tegenstoot van DSV kregen de groen-witten een hoekschop. En zoals vaker, valt ie niet aan de ene kant, dan wel aan de andere. Rens van Tienen kopte de hoekschop via de paal binnen: 1-1 ('82). Beide partijen bleven daarna voor de winst gaan. De stand bleef echter op het bord staan.

In beide wedstrijden tegen Sparta '18 was er niet veel verschil tussen beide ploegen te constateren. Alhoewel DSV naar de echte vorm aan het zoeken is, kwamen onze mannen vandaag wel weer beter voor de dag als vorige week.

Volgende week staat een uitwedstrijd tegen de nummer 2 uit de competitie, Bruheze, op het programma.

Foto's van de wedstrijd staan op scootshoot.nl