Historische promotie DSV

Louisenburgweg 9
5916NA
VENLO

Waar de hele club al een tijdje op zat te hopen, gebeurde uiteindelijk op deze memorabele zondagmiddag in Venlo: promotie naar de 3e klasse. De vers ingevlogen Pieter Vloet deed tegenstander FC Oda uit Weert de spreekwoordelijke (DSV-)das om. Een enorme vreugde uitbarsting volgde in Venlo waar spelers èn de vele meegereisde supporters na de wedstrijd de overwinning vierden. Een dag om niet te vergeten!

FC Oda begon fel aan de wedstrijd. Aangemoedigd door hun meegereisde supporters, zetten ze vanaf de aftrap vol druk en DSV had het daar de eerste minuten moeilijk mee. Ook speelden de zenuwen in het begin een rol en dat kwam de rust ook niet ten goede. Gevolg was een reeks corners voor FC Oda, waar gelukkig geen echte kansen uit voortkwamen. DSV kon zo af en toe met een counter onder de druk uitkomen. Uit een van die counters leek Tim Verstegen in de 8e minuut de openingstreffer te gaan maken maar hij kon de voorzet van Lars Veldpaus niet binnenwerken. Even later kreeg Tim een nieuwe kans, nu met het hoofd. Ook deze mogelijkheid ging net naast het Weertse doel. Een slippertje in de DSV-defensie leidde in de 16e minuut bijna tot de voorsprong voor FC Oda, maar met kunst en vliegwerk kon de bal net weggewerkt worden. Na ongeveer 20 minuten ging de Oda-storm een beetje liggen en kreeg DSV meer grip op de wedstrijd. Beide ploegen kregen kansen om de score te openen. Dat gebeurde uiteindelijk in de 38e minuut. De juist ingevallen Pieter Vloet stond op de goede plek, na een vloeiende aanval van DSV. Lars Peeters stoomde op rechts op, gaf breed op Lars V die doortikte naar de vrijstaande Pieter, die met zijn 2e balcontact alle DSV-ers liet juichen. Meteen na de openingstreffer kreeg Pieter nog een grote kopkans maar nu ging de bal net over. FC Oda had het in die periode moeilijk maar wist zonder verdere schade de rust te halen.

Ook in de tweede helft begon FC Oda weer fel. DSV wist er nu wel beter mee om te gaan maar de mannen uit Weert hadden het duidelijk nog niet opgegeven. Na 10 minuten in de 2e helft viel de gelijkmaker. De DSV-defensie kreeg de bal niet goed weggewerkt waarna die vanaf rechts opnieuw werd ingebracht. In eerste instantie leek de bal aan iedereen voorbij te gaan maar bij de 2e paal werd deze alsnog half vallend in het Sint Tunnisse doel gewerkt (1-1, 55'). DSV moest opnieuw aan de bak. De wedstrijd golfde nu wat meer op en neer met kansjes aan beide kanten. Zo eindigde een kopbal van Lars P op de Weertse lat en moest keeper Roel Sommers een paar keer ingrijpen op een afstandschot en een kopbal die net onder de lat leek te gaan vallen. 20 minuten voor tijd kreeg DSV een vrije trap halverwege de Oda-helft. Lars V schepte de bal voor het Weertse doel en Pieter kopte, half zwevend, de bal binnen (1-2, 72, klik HIER om de goal op Instagram te bekijken). Opnieuw juichende supporters langs de kant, nu de groen-witten! Oda probeerde opnieuw aan te zetten maar de DSV-defensie hield goed stand. Door de druk naar voren onstonden er natuurlijk ook kansen voor DSV om de score verder uit te breiden. !0 minuten voor tijd leek het gedaan voor FC Oda toen Lars V een diepe bal vanaf een meter op 15 schitterend over de keeper volleerde. De grensrechter had echter buitenspel geconstateerd, een beetje onduidelijk waarom. Ook de ingevallen Rens van Tienen kreeg een paar minuten voor tijd nog een kans voor open goal maar hij tikte net naast. DSV bleef strijden voor alles wat het waard was en wist de overwinning na flink wat blessuretijd over de streep te trekken. De promotie was een feit!

Een geweldige dag voor DSV. En eentje met een verhaal: 's morgens was Pieter nog op vakantie in Griekenland, 's middags maakte hij 2 doelpunten in Venlo. Maar we mogen zeker niet alleen Pieter een pluim geven; het hele team èn staf zette deze middag een uitstekende prestatie neer in Venlo. Ze lieten zien dit jaar als team gegroeid te zijn en er te kunnen staan als het echt moet. Dat geeft vertrouwen voor het volgende seizoen, waar we met een paar fijne versterkingen gaan laten zien wat we waard zijn.

Natuurlijk mogen we de DSV-aanhang zeker niet vergeten. Prachtig om in Venlo de vele supporters uit Sint Tunnis te zien, in bussen, auto's en zelfs te voet! Gelukkig vonden ook veel supporters na de wedstrijd hun weg terug naar De Laan waar er tot in de late uurtjes gefeest werd. Een mooie afsluiting van een prachtige dag en mooi seizoen. Op naar de 3e klasse!

Kijk voor foto's, filmpjes etc. ook op de webpagina van onze huis fotograaf Martien van Dommelen, op de Instagram pagina van dsvsintanthonis, op Youtube en in ons fotoalbum.