Snikhete winst DSV

3e klasse/4e klasse O) HPK 4F – Winnaar H

11 juni 2023 14:30

M.J.H. Snijders

De verlenging gaf uiteindelijk de beslissing. Het had allebei de kanten op kunnen gaan maar DSV bleek uiteindelijk het koelbloedigst. En nog 1....

Het is geen lolletje om 90 minuten in de tropische hitte te moeten voetballen. De 22 spelers uit Gerwen en Sint Anthonis gaven desondanks nog een toegift van 30 minuten, na de 0-0 na 90 reguliere minuten. De wedstrijd had heel anders kunnen verlopen als Pieter Vloet na 3 minuten de voorzet vanaf links ingekopt had. Zijn inzet werd op miraculeuze wijze door de keeper van RKGSV uit het doel geranseld. Dat beloofde wat! DSV probeerde de tegenstander in de eerste minuten vast te zetten. Het overwicht was er wel maar tot veel grote kansen leidde dit niet. De speelstijlen van DSV en Gerwen ontliepen elkaar niet veel. Opbouwen van achteruit en de vrije man proberen te vinden voorin. RKGSV had moeite om deze weg naar voren te vinden. Nagenoeg het enige wapenfeit in de 1e helft was een afzwaaiende vrije trap vanaf links die op de lat eindigde. Net voor rust ontstond er nog een kans voor DSV toen de onvermoeibare Lars Peters op links doorbrak en de bal terug legde op de inkomende Tim Verstegen. Zijn schot vloog helaas hoog over.

De verkoelende thee (!) gaf in de eerste minuten een ander DSV te zien. Eerst werd een doelpunt van Teun Vloet terecht wegens buitenspel afgevlagd en even later belandde de bal op de Gerwense paal toen Lars Veldpaus bijna een misverstand in de RKGSV-defensie af kon straffen. Na deze boeiende openingsfase vloeide het spel weer over in dat van de eerste helft. 2 aan elkaar gewaarde ploegen die allebei niet durfden te voetballen. Gerwen kreeg wel wat kleinere kansjes maar of de DSV-defensie was op haar hoede, of DSV-goalie Roel Sommers lette goed op. Met een 3-tal wissels eind 2e helft sorteerde trainer Thijs Goossens alvast voor op de aanstaande verlenging. En die kwam er.

DSV begon daarin bijzonder goed. Nadat Pieter Vloet al meteen een schietkans kreeg, had even later de ingevallen Nino Willems de volgende schietkans. Beide inzetten waren niet goed genoeg. In de 94e minuut viel dan toch de bevrijdende treffer. Lars Veldpaus kapte zichzelf op de 16 vrij en schoot met links prachtig in de linkerbovenhoek binnen. Een ontlading volgde op De Laan! Direct daarna had DSV de wedstrijd af kunnen maken, met 2 grote kansen waar de DSV-voorwaartsen net niet scherp genoeg waren. Uiteraard begon RKGSV daarna aan te dringen. Meestal werden de ballen lang naar voren gepompt, wat de DSV-defensie prima vond. En met risico wat natuurlijk aan de andere kant tot grote kansen leidde. Zo zag Jesper Brans zijn inzet, na goed voorbereidend werk van Tuen Vloet op rechts, gekeerd door de uitstekende doelman van RKGSV. De DSV-defensie kwam onder druk te staan maar hield stand en als een echt team wisten onze jongens de winst over de streep te trekken. Reden voor een klein feestje.

Klein, want volgende week staat dan de echte finale op het programma. FC Oda uit Weert is dan de tegenstander. Plaats van handeling moet nog bepaald worden. Er zullen vanuit DSV bussen geregeld worden voor de staf en supporters, dus houdt de website en socials in de gaten voor verder nieuws!

Voor foto's kun je terecht op de website van Martien van Dommelen, Scoot fotografie. Klik HIER.