Geslepen Merselo wint terecht

4e klasse F

2 april 2023 14:30

M. van de Groes

Na de heenwedstrijd in Merselo wist DSV al dat het een lastige middag zou gaan worden. Het verschil in ervaring en fysiek tussen de selecties van Merselo en DSV bracht hen opnieuw de winst.

In de race om het kampioenschap stond er vandaag veel op het spel. DSV begon sterk aan de wedstrijd. In het eerste half uur hadden ze het beste van het spel, zetten hoog druk en hielden zo Merselo ver van het eigen doel af. DSV kwam snel op voorsprong. In de 4e minuut rondde Tim Verstegen een afgemeten hoekschop van Thomas Janssen bij de tweede paal af. Een opsteker. Merselo had het in die periode moeilijk en moest af en toe naar de noodrem grijpen om DSV in de omschakeling af te stoppen. Zo waren Pieter Vloet, Rens van Tienen en Tim Verstegen regelmatig plaaggeesten voor de Merselo defensie. Voor Tim betekende dit dat hij na een half uur vervangen moest worden. Tot heel veel grote kansen leidde dit trouwens niet. Halverwege de eerste helft kreeg Merselo de wedstrijd onder controle en begon het DSV de verdediging in te drukken. DSV zakte te veel in en een paar goede voorzetten van de zijkanten leidde tot gevaar voor het Sint Tunnisse doel. 5 minuten voor het rustsignaal kwam Merselo op gelijke hoogte toen een voorzet vanaf rechts door de Merseloose spits binnengekopt werd. De eerstvolgende aanval van DSV had meteen alweer tot een voorsprong kunnen leiden maar de strakke voorzet van Pieter kon door Rens niet in een doelpunt omgezet worden.

Na de rust werd het spel aan de Sint Tunnisse kant niet beter. Merselo ging door op de ingeslagen weg; DSV zette er te weinig tegenover. Na 55 minuten was het al bijna raak toen opnieuw een voorzet vanaf rechts maar net gemist werd door de Merseloose spits. De daaropvolgende hoekschop was wel raak toen diezelfde spits van dichtbij kon binnenkoppen: 1-2. DSV probeerde daarna de wedstrijd te draaien, maar de passing was niet altijd zorgvuldig en DSV kon de bal moeilijk in de ploeg houden. In de 65e minuut werd het nog moeilijker toen de bal in de verdediging verspeeld werd en de Merseloose aanvaller alleen op Roel af kon gaan. Hij faalde niet (1-3). Met wissels probeerde coach Thijs Goossens het tij nog te keren. DSV begon ook echt te drukken maar het bleef lastig om een gaatje in de Merseloose defensie te vinden. 5 minuten voor tijd kreeg de ingevallen Pieter Bongarts nog een kans bij de eerste paal, na goed doorzetten van Pieter Vloet. Maar helaas zat er niet meer in vanmiddag.

Een domper voor DSV vandaag. DSV liet het spel te veel aan de tegenstander na het eerste half uur. Merselo is een geslepen ploeg met veel fysiek en ervaring, iets wat bij DSV nog moet komen.

Tweede Paasdag moet er ingehaald worden bij GFC '33/Lottum. Nog steeds is alles mogelijk dus er zal ongetwijfeld weer veel Sint Tunnis publiek aanwezig zijn.