Moeizame overwinning

VIOS'38 1 (zon)

19 maart 2023 14:30

F.M. van den Nieuwenhof

Vios '38 was een taaie tegenstander vanmiddag. DSV moest hard werken voor de 3 punten maar slaagde daar uiteindelijk wel in.

Onder een lekker zonnetje trad DSV vandaag aan tegen VIOS '38, een van de weinige derby's deze competitie. De heenwedstrijd was een lastige wedstrijd, deze was uiteindelijk niet veel anders.

Het begin was voor DSV. Onze mannen probeerden druk te zetten en een snelle openingsgoal te maken. Maar VIOS was niet voor cadeautjes naar Sint Anthonis gekomen; er werd zo nu en dan stevig gevoetbald. Dat merkte Pieter Vloet, die regelmatig omvergekegeld werd, na een van zijn befaamde rushes. Na een kwartier moest Stijn Willems al gewisseld worden voor Rens van Tienen, na een ongelukkige botsing met de keeper van de mannen uit Beugen. VIOS drong daarna aan, was op zoek naar de openingstreffer, terwijl DSV rustig afwachtte en in de omschakeling een paar keer gevaarlijk werd. Dit leidde uiteindelijk tot de 1-0. Een aanval van VIOS werd afgeslagen, waarna Sem van den Bogaard een diepe bal op Rens gaf. Rens zocht op links de achterlijn op, gaf met zijn chocoladebeen een strakke voorzet die door de Beugense verdedigers half gemist werd, waarna Nino eenvoudig kon binnentikken ('29). Toch een beetje een cadeautje. In de omschakeling bleef DSV gevaarlijk. Na 37 minuten veroverde Tim Verstegen de bal op het middenveld en stak Rens weg op rechts. Zijn schuiver ging net voorlangs. VIOS drong naar het einde van de eerste helft nog meer aan en DSV had het lastig. Net voor de rust werd een foutieve terugspeelbal van DSV niet afgestraft zodat DSV met 1-0 de rust haalde.

Het spelbeeld veranderde niet direct na rust. DSV had het moeilijk af en toe maar echte kansen kreeg VIOS ook niet. De ballen achter de verdediging van VIOS bleven gevaarlijk. Zo kreeg Tim na 71 minuten een diepe bal van Sem net niet goed onder controle. Dezelfde Tim stoomde in de 75 minuten op, op links en legde de bal terug op Nino. Helaas ging zijn schot hoog over. Vijf minuten later opnieuw een grote kans voor DSV toen Rens na een mooie actie van Nion op links de kans kreeg op de 2-0 maar zijn schot ging opnieuw voorlangs. De toch wel bevrijdende 2-0 viel in de 82e minuut toen Nino zich op rechts knap vrij draaide van zijn verdediger. Nino legde terug op de inkomende Tim Verstegen. Tim raakte de bal niet vol maar toch genoeg om de grabbelende VIOS-doelman te verschalken. Je hoorde langs de kant de opluchting bij het DSV-publiek. Daarna moest VIOS wel vol op de aanval gaan spelen, zonder dat dit tot grote kansen leidde. DSV speelde de wedstrijd rustig uit en de drie punten werden bijgeschreven.

Het was geen geweldige wedstrijd vandaag. DSV deed wat het, gezien de stand op de ranglijst, moest doen. Maar als het echt aanspraak wil maken op de titel moet er nog een schepje bovenop.

Omdat koploper Heijen vandaag schade opliep tegen DEV Arcen ligt alles nog open. Volgende week is de combinatie GFC/Lottum de volgende tegenstander. Plaats van handeling is sportpark Den Haspel in Grubbenvorst.

Foto's wedstrijd DSV 1 -Vios'38 1 www.scootshoot.nl