Turbo start helpt DSV in het zadel

SSA S.V. Lottum - GFC'33 1 (zon)

4e klasse F

10 april 2023 14:30

D.M. Duindam

Sportpark Oud Aast
Broekhuizerweg 47
5973NW
LOTTUM
tel. 077-4631993

Geloof niet dat ik DSV ooit zo snel heb zien scoren als vandaag. De 0-1 viel al na 1 minuut en die snelle voorsprong hielp DSV de hele wedstrijd eigenlijk.

Nino Willems was de maker van de 0-1 in die eerste minuut. De bal belandde, na een goede aanval over rechts via Stijn Willems, bij Pieter Vloet die de controle had en terug legde op Nino die beheerst de verre hoek zocht. Wat een begin. De combinatie uit Lottum en Grubbenvorst (GFC) moest even bijkomen maar herstelde zich snel. In de eerste wedstrijd liet de combinatie zien dat er verzorgd, aanvallend voetbal gespeeld werd. Dat was ook nu het geval. Regelmatig werd het na de openingstreffer gevaarlijk, vooral vanaf de rechterkant. De lange spitsen van Lottum/GFC werden veelvuldig gezocht en zo nu en dan leverde dit ook gevaar op. Het vizier stond helaas niet al te scherp vandaag. DSV had het lastig om het spel te maken. Er werd zo af en toe onzorgvuldig gecombineerd wat veel te snel tot balverlies leidde. De 0-2 kwam dan ook letterlijk uit de lucht vallen. Op rechts stoomde de weer ijverige Pieter op en zijn voorzet/schot (Pieter weet het zelf het beste) zeilde, gedragen door de wind, over de keeper in de verre hoek ('28). Een prachtige treffer zonder meer. Lottum/GFC ging op dezelfde voet verder en bleef proberen met voorzetten vanaf de flanken de Sint Tunnisse verdediging in de problemen te brengen. In de 38e minuut leek de aansluitingstreffer er aan te komen maar het afstandsschot belandde op de kruising. Een minuut later gebeurde aan de andere kant hetzelfde. Een kopbal van Pieter spatte uiteen op de lat, na een afgeslagen bal. Toch ging DSV comfortabel rusten omdat er nog een doelpunt bij geprikt werd door Jarvi Jansen. Willem Jans gooide op links ver in, de verdediger van Lottum/GFC ging onder de bal door en gaf daardoor Jarvi vrij baan. Jarvi rondde af met een prachtig lobje (0-3, '42).

Ook na de thee zocht Lottum/GFC de aanval. Opnieuw kwamen er wat kansjes maar echte uitgespeelde mogelijkheden kregen ze niet. DSV zocht via de omschakeling het vijandige doel op maar ook dit leidde niet tot grote kansen. De 1-3 viel in de 62e minuut. Een afgeslagen aanval werd vanaf rechts hard op doel geschoten en belandde in de verre hoek, buiten bereik van keeper Roel Sommers. Lottum/GFC ging er daarna natuurlijk weer in geloven. Er kwam een nieuwe lange spits bij voorin en deze werd veel gezocht met hoge ballen van de zijkanten. DSV werd teruggedrongen maar hield stand. Vaak zat er net op tijd een Sint Tunnis been of teen tussen zodat veel aanvallen smoorden zonder gevaarlijk te worden. Pieter kreeg in de 80e minuut nog een grote kans om de wedstrijd definitief te beslissen na goed voorbereidend werk van de ingevallen Rens van Tienen, maar zijn bal ging ruim over het doel. Even leek het toch nog spannend te gaan worden toen Lottum/GFC de aansluitingstreffer binnenschoot in de 83e minuut maar het doelpunt werd afgekeurd vanwege buitenspel. DSV speelde de wedstrijd daarna zonder problemen uit en kon de 3 punten bijschrijven.

DSV toonde, na de uitglijder van vorige week, aan dat ze de titel nog niet opgegeven hebben. Met een gezonde dosis werklust, scherpte en wat geluk werd Lottum/GFC vandaag verslagen. De druk blijft zo op de ketel!

Volgende week speelt DSV in en tegen Sambeek. De heenwedstrijd zullen de meeste DSV-supporters zich nog wel herinneren.... DSV heeft in ieder geval nog wat recht te zetten.