Update van DSV 2

Bossestraat 56
5374HV
SCHAIJK

Even een update van het twed van DSV, we hebben na vandaag 21 punten verzameld, en staan op een 7e plaats in de stand.

De laatste 3 wedstrijden hebben we winnend afgesloten en vandaag kon de 4e worden bijgeschreven, we zijn inmiddels al veilig en kunnen niet meer degraderen dit seizoen in een klasse waarin we veel geroutineerde tegenstanders ontmoeten.
Vandaag moesten we naar DAW 3 uit Schaijk, tegen deze ploeg hebben we vorig jaar voor de beker flink verloren, en in januari hebben we 3-3 gelijk gespeeld tegen dit team.  In het kleedlokaal van DAW hield Cor zijn wedstrijdbespreking, de bedoeling was om de voorhoede van ons veel te gaan rouleren

De opstelling was, (k) Rens, (A) Mark, Pieter, Bram en Roel, (M) Nard, Lars P, Nick, (V) Luuk, Jesse en Mika reserves, Pim, Jorn, Sven en JO19-1 speler Mart Sommers.

Na de aftrap was het zoeken van beide team ‘s, na 9 minuten wordt hun linksvoor bediend die op volle snelheid naar binnen komt en zo de 1-0 maakt. Na deze goal komt DSV beter in de wedstrijd en krijgt kansen DAW heeft veel kleine overtredingen nodig tegen onze spelers, Na een half uurtje is het Mika die op goal schiet, de keeper heeft de bal niet vast en de terugspringende wordt door Lars in het doel geschoten, 1-1 even later wordt Luuk onterecht afgefloten voor buitenspel, met een 1-1 stand gaan we rusten.

Tijdens de rust vraagt Cor waarom de afspraken niet worden uitgevoerd, zoals het rouleren van de voorhoedespelers.
Na de rust een offensief van DAW wat geen gevaar oplevert, na 10 minuten worden de 4 wissels ingebracht en de tegenstander is verrast en moet even zoeken. Naarmate de wedstrijd vordert worden we sterker, na 25 minuten ziet Pim de keeper te ver voor zijn doel staan en van 30 meter (volgens Pim) besluit hij om te schieten en zijn schot verdwijnt over de keeper in het doel, 1-2 deze goal komt zeker in aanmerking voor doelpunt van het jaar van DSV2. DAW moet nu aanvallen en DSV krijgt zo meer ruimte voorin, uit een ingooi komt de bal voor de voeten van Luuk die uit haalt en de 1-3 scoort. Enkele DAW-spelers raken gefrustreerd en hun aanvoerder loopt bewust door op Rens die de bal al vast had in zijn 5 metergebied.  In de laatste minuut van de blessuretijd krijgt Sven ongelukkig de bal tegen zijn hand en uit de penalty voor DAW wordt het nog 2-3 hierna fluit de scheids snel voor het einde en heeft DSV 2 een verdiende overwinning te pakken.

Over de gehele wedstrijd gezien een verdiende overwinning tegen DAW en de 4e overwinning op rij, (als we een periodestand hadden stonden we zeker bij de bovenste, maar helaas)  A,s donderdagavond gaan we naar FC Uden om de afgelaste wedstrijd van een paar weken terug te gaan spelen, FC Uden is koploper in onze klasse maar wie weet met een goede inzet is er altijd van alles mogelijk (de bal is immers rond).

Groeten Leiding DSV 2