DEV / Arcen en DSV delen de punten

Lingsforterweg 49 51
5944BB
ARCEN

De spanning in de 4e klasse F neemt nog verder toe, na het gelijkspel van DSV tegen DEV Arcen, de winst van Merselo en het verlies van koploper Heijen. Nog 3 finales te gaan.

DEV Arcen begon sterk aan de wedstrijd; al na 1 minuut belandde de bal op de paal na een goede aanval. In de eerste 25 minuten was het vooral tegenhouden voor DSV. De mannen uit Arcen doken regelmatig gevaarlijk op voor het Sint Tunnisse doel, met name via de zijkanten en corners. De eerste kans voor DSV viel pas in de 18e minuut te noteren toen Jarvi Janssen de bal goed teruglegde op Hein Vloet. Zijn schot had helaas onvoldoende kracht. Even later haalde Willem Jans een indraaiende voorzet vanaf rechts van de gevaarlijke nummer 11 van Arcen op tijd weg. In de minuten daarna werd het wat rommeliger en vielen er verschillende gele kaarten, wat aangaf dat er wat op het spel stond. DSV kreeg na het eerste half uur wat meer grip op de wedstrijd en liet zich vaker voor het Arcense doel zien. Na 32 minuten leek een schitterend afstandsschot van Lars Veldpaus de kruising in te draaien maar de keeper kon de bal net voldoende aantikken. Aan de andere kant redde Roel Sommers katachtig op de doellijn toen een Arcense verdediger binnen leek te tikken, nadat dezelfde Roel de bal net ervoor even losliet. DSV kreeg in de 35e minuut de kans om de wedstrijd open te gooien na een indraaiende vrije trap van Thomas Jansen, maar niemand kon zijn bal het goede tikje geven. Net voor rust moest Roel opnieuw ingrijpen nadat een diepe bal gelukkig voor de voeten van een Arcense aanvaller viel. Roel redde prima.

DSV zette de lijn uit de eerste helft na rust voort. DEV Arcen liep verder naar achteren en gokte op de omschakeling. Pieter Vloet kon na 48 minuten een diepe bal niet omzetten in een goal, maar even later leek dat wel te gebeuren. De ingevallen Lars Peeters brak door de verdediging na een lange bal van achteruit en hij leek de 0-1 te gaan maken. Hij legde de bal echter breed op de gedekte Lars Veldpaus die nog net kon terugleggen op de inlopende Pieter. Die ging echter op dat moment ongelukkig door zijn enkel. Weg kans. DSV speelde goed in de tweede helft. Rustig werd er van achteruit naar de vrije man gezocht, waarbij met name de diepte van Lars Peters en Stijn Willems voor gevaar zorgde. Na een prachtige aanval vanaf rechts gooide invaller Teun Vloet de bal in de 69e minuut net niet goed voor. Pieter kon de bal nog wel oppikken maar hij kwam niet tot een goed schot. DEV Arcen probeerde met lange diepe ballen gevaar te stichten. Dat lukte zo nu en dan aardig. Ook de corners van Arcen bleven gevaarlijk, Roel moest verschillende keren de indraaiende hoekschoppen wegtikken om erger te voorkomen. DSV drong naar het einde toe verder aan. Lars Veldpaus kreeg een voorzet net niet voldoende onder controle voor een schot en Teun kon na een scrimmage voor het doel zijn voet onvoldoende tegen de bal krijgen. Net voor tijd kreeg invaller Nino Willems nog een laatste kop kans maar zijn bal ging net naast. Zo eindigde de wedstrijd zoals ie begonnen was en, gezien de wedstrijd, was dat ook wel terecht.

Desondanks had DSV vandaag goede zaken kunnen doen. Koploper Heijen liet de punten in Lottum liggen tegen Lottum / GFC en nummer 3 Merselo wist een benauwde zege te boeken tegen Vios. Het blijft dus ongemeen spannend in de laatste 3 wedstrijden.

Volgende week is iedereen vrij. Op 14 mei komt Stormvogels '28 uit Siebengewald naar De Laan.

Resterend programma DSV / Heijen / Merselo / DEV Arcen:

Stand:

Heijen 23 51 +34