Veld 3

Ledeackersestraat 25
5846AM
LEDEACKER

Op ons geliefde veld 3 van De Laan ontvangen we Vesta ’19, koploper in de 35+ competitie. Uit verloren we 2-0 een paar weken geleden dus we weten vooraf al dat het niet makkelijk zal worden.

Met 15 spelers zitten we ruim in de reserves en na een ontspannen warming up starten we vol goede moed aan de 1e helft. Na 5 seconden echter gaat ’t al mis en staan we met 1-0 achter. John staat een paar meter voor de doellijn en ziet een mooie boogbal, zijn eerste balcontact, van de uitstekende spits van Vesta achter zich in de goal vallen. Een paar minuten later valt bijna de 2-0 maar Helm redt op de lijn met een harde knal. Helaas belandt deze zoei-bal recht bij John in het gezicht. Met een bloedneus, een tand door de lip en een beetje groggy vervolgt pechvogel John de wedstrijd. We worden trouwens behoorlijk weggetikt door een uitstekend spelend Vesta. Vooral voorin hebben ze met de balvaste Angelo (niet te verwarren met onze eigen Angelo) een heerlijk aanspeelpunt. Helm, Robbie, Peer en ónze Angelo komen een ietsiepietsie snelheid tekort om het de aanvallers lastig te maken en de 2-0 en 3-0 vallen vlak achter elkaar.

Na rust het zelfde beeld. De ene na de andere aanval volgt op onze helft en we krijgen er nog 2 om de oren. Het vermelden waard is nog dat Ruud na 2 bijzonder zwakke balcontacten zich goed herstelt en terecht tot MOTM wordt uitgeroepen. Wat verder opvalt is dat deze wedstrijd, die uitstekend door Stefan wordt geleid,in tegenstelling tot 2 weken geleden zeer sportief verloopt. De speler die 2 weken geleden drie keer een aanslag pleegde op onze benen is thuisgelaten wat een prettig effect heeft op de sfeer in het veld. We hadden trouwens voor t eerst meer dan 10 toeschouwers. Een seizoensrecord. Ze hadden beter tegen Haps kunnen komen kijken maar er viel toch veel te genieten hoorden we achteraf.

Komende zondag zijn we vrij maar 26 maart is er weer een mogelijkheid om ons op De Laan te zien schitteren tegen SSA/SJO uit Megen